מדריך למדריך!

מדריך למדריך!

סיימתם קורס מדריכי זומבה ועכשיו אתם חושבים… איך מתחילים?? 
אז ריכזנו כאן את כל הדברים שחשוב לעשות וחילקנו לכמה נושאים מרכזיים

 

א. הכנה לקראת השיעור הראשון

  1. הכנת פלייליסט - 
    כמו שלמדנו בקורס , שיעור זומבה הוא מסיבה בינלאומית. הפלייליסט צריך להיות מורכב ממגוון סגנונות והוא חייב לכלול לכלול לפחות שיר אחד מכל ארבעת סגנונות הבסיס - מרנגה, סלסה, קומביה ורגאטון.  כל יתר השירים יכולים להיות מכל סגנון מוסיקלי שאתם רוצים, אבל חשוב לשמור על גיוון כדי שהשיעור ידבר לכל סוגי התלמידים בשיעור שלכם 🙂

מבנה השיעור:

*חימום 7-12 דקות (מורכב מ 3 שירים/חלקים: STEP TOUCH -חימום מפרקים גדולים ללא רוטציות, CARDIO - מתחילים לזוז ולרקוד , TONING - תרגילי עיצוב)

*שיר קצבי

*שיר רגוע, שיר קצבי, שיר רגוע וכן הלאה.

*השיר האחרון לפני השחרור הוא שיר רגוע

*שחרור ומתיחות

בפלייליסט של שיעור בן 60 דקות יהיו כ 14-15 שירים, לא כולל חימום ושחרור. תלוי באורך השירים


על מה חשוב לשים דגש??  

צריך לזכור שהשיעור הוא שילוב של אירובי ועבודת פיטנס ושיש תלמידים שונים עם רמות שונות. צריך להיות קשובים לכיתה שלנו ולזכור שאנו לא הכוכבים של השיעור אלא התלמידים!!
צריך להתאמן ולהכין את הריקודים עם כל הדגשים שמריו נותן בקורס  - מבנה הכוריאוגרפיה, סימונים,  אינטראקציה עם התלמידים, הדרכה עם הפנים לכיתה, להתחיל ברגל שמאל.... יש הרבה על מה לעבוד 🙂
קבלו טיפ קטן - תמיד בתחילת השיעור תשאלו אם יש מישהו פעם ראשונה, ואם מישהו מצביע התייחסו אליו ממש בכמה מילים וגרמו לו להרגיש שלא משנה מה הוא יעשה זה בסדר.

 מאיפה אפשר להביא מוסיקה וכוריאוגרפיות? 
בדיוק בשביל זה יש לנו את מועדון ה ZIN. המועדון מביא לנו מערכי שיעור מוכנים , כולל חימום ושחרור, כאשר לכל שיר יש שתי כוריאוגרפיות שונות! כך שתוכלו לבחור מה אתם אוהבים, או לשלב בין השניים.

בנוסף קיים מאגר אדיר של ריקודים ומוסיקה שמחכה לכם באתר ובאפליקציה שלנו ZIN PLAY.
אפשר גם להעביר בשיעורים שלכם כוריאוגרפיות שאתם מכירים משיעורי הזומבה בהם השתתפתם כתלמידים! במידה והשתמשתם בכוראוגרפיה שנבנתה ע"י מדריך אחר (ולא מתוך ה ZIN) חשוב לתת קרדיט למי שיצר את הכוריאוגרפיה כאשר אתם מעלים קטעי וידאו לרשתות החברתיות.

הכנה לשיעור
כשאתם מגיעים להעביר שיעור חשוב מאוד להגיע מוכנים!
1.
קודם כל ולפני הכל - להגיע בזמן!! בזמן הכוונה לפחות רבע שעה לפני תחילת השיעור. שיהיה לכם זמן להגיע למקום, להתמקם ולקבל את פני התלמידים שלכם. זה מראה על רצינות והשקעה!
2.
מוזיקה - יש לוודא שהפלייליסט מוכן על הטלפון/אייפד שלכם ושיש לכם את הכאבלים הנדרשים כדי להתחבר מערכת.
3.
אפליקציית ZIN PLAY - הכלי הכי שימושי למדריכי הזומבה!!!! אפליקציה בלעדית רק למדריכי זומבה! מאפשרת להכין את הפלייליסט ומכילה בתוכה את כל ספריית הוידאו והמוסיקה שקיימת אצלכם באתר של זומבה -  מבלי לתפוס מקום בזיכרון הטלפון שלכם.

האפליקציה יכולה להשתמש גם במוסיקה ששמורה לכם בזיכרון הטלפון או מתוך ה-iTune במכשירי אייפון. האפליקציה תראה לכם את מבנה השיעור מבחינת קצב השירים, משך השיעור שבניתם,  תוכלו לערוך את השירים, להוסיף אפקטים ולהגדיר את משך ההפסקה בין שיר לשיר. ומה עושים כדי שהטלפון לא יצלצל במהלך השיעור? יש פתרון! פשוט מעבירים את הטלפון למצב טיסה. והאפלקיציה יכולה לעבוד ולהשמיע את השירים גם כאשר הטלפון במצב טיסה!!!

  

ב. מציאת עבודה

  1. החלפות -
    זו הדרך הטובה ביותר להשתפשף ולרכוש ניסיון. מדריכי זומבה תמיד מחפשים החלפה טובה! מישהי שתוכל להגיע ולסייע ! לפעמים ההחלפה היא חד פעמית ולפעמים לתקופה מסוימת בשל נסיעה לחו"ל או חופשת לידה.
    חשוב מאוד לזכור.. שאנחנו קהילה קטנה וכולם מכירים את כולם… אנחנו שומרים על מקומות העבודה של המדריכים ולא משתמשים בהחלפה בתור הזדמנות לקחת מקום עבודה של מישהי אחרת. 
    כדי להתחיל לעשות החלפות,  חשוב שתכינו לעצמכם שיעור אחד מוכן (כמו שהסברנו בסעיף הקודם) . החלפה זאת תמיד הזדמנות טובה להכיר מקומות עבודה שונים, ולהתמודד עם המשימה הכי מרכזית של מדריכת זומבה - לכבוש את לב התלמידים בשיעור  💘

כדי שתוכלו לקחת החלפות.  על מנת להקל ולעזור לכם במציאת ההחלפות ריכזנו עבורכם בסוף המסמך, את כל קבוצות הווטסאפ להחלפות לפי אזורים בארץ ואת קבוצת ההחלפות הרשמית של זומבה ישראל בפייסבוק.

 

  1. שיעורים קבועים
    כדי להתחיל לעבוד כמדריכה באופן קבוע צריך להשיג שיעורים קבועים. יתכן ומקום עבודה יפנה אליך אחרי שראה אותך בהחלפה , ויתכן גם שתצטרכי להיות פרו-אקטיבית. לגשת לחדרי כושר , חדרי סטודיו או מתנסים ולהציע את עצמך לשיעור. לשמחתך, היום בכל מקום כבר יודעים מה זה זומבה, כמה צבעוניות זה מכניס למערכת, ולא תצטרכי להסביר מה זה אומר 🙂
    בשיעורים הראשונים חשוב לזכור שאת מכירה את התלמידות והן אותך. זה אומר שחשוב לציין ולהגיד שבשיעורים הראשונים עדיין לומדים את הריקודים, הסימונים וחשוב לא להתייאש! זה תקף גם לתלמידות וגם למורה.

יש מספר אופציות לעבוד כמדריכ/ה, עבודה כשכיר/ה בסטודיו/מועדון כושר או לפתוח קבוצות עצמאיות ולגבות תשלום ישירות מהמתאמנות.  היום כבר לא צריך סטודיו כדי ללמד זומבה - תקופת הקורונה פתחה בפנינו את האופציה ללמד באוויר הפתוח, בפארקים, במגרשי ספורט.  כל מה שצריך זה למצוא מקום מתאים שמאפשר פעילות ספורט עם מוזיקה ולהשיג בידורית חזקה וכמובן - לפרסם ולהביא מתאמנים 😀

  

ג. עסק חדש

  1. שכיר -
    אם אתם מתחילים לעבוד כשכירים זה אומר שמקום העבודה משלם לכם עם תלוש משכורת מסודר. התשלום כולל בתוכו תוספת נסיעות, ימי מחלה וחופשהו גם ניכוי לביטוח לאומי ומס הכנסה אם צריך. כשכיר צריך למלא בכל תחילת שנה טופס 101 , ומידי חודש תקבלו את התשלום יחד עם תלוש המשכורת.
  2. עצמאי  -
    כדי להתחיל לעבוד בארץ באופן עצמאי עליכם לפתוח במס הכנסה עוסק פטור.
    צירפנו לכם ק
    ישור מאתר מס הכנסה לגבי פתיחת עוסק פטור .
    כמו כן עליכם לדאוג למערכת לשליחת קבלות כגון  INVOICE4U , EZCOUNT, חשבונית ירוקה - תוכנות להפקת קבלות אונליין. לאחר כל שיעור או הפעלה, ולאחר כל תשלום שאתם מקבלים עליכם להוציא קבלה . כולל העברות בביט ופייבוקס!
    חשוב לדעת שבסוף כל שנה עוסק פטור צריך להגיש דוחות סוף שנה לפי כללי המס. אפשר לעשות זאת לבד או להשתמש ברואה חשבון עבור התהליך

  3. ביטוח אחריות מקצועית  

    שאתם מתחילים לעבוד כדאי לברר נושא של ביטוח .

    קיימת פוליסת ביטוח אחריות מקצועית וצד ג', זוהי פוליסה שבעצם שומרת עליכם מתביעה במקרה וקורה משהו לתלמיד שלכם בשיעור. יש לנו פוליסה ייחודית למדריכי זומבה המכסה בנוסף לשיעורי זומבה , גם מגוון של שיעורים שונים אחרים, במידה ואתם מדריכים שיעורים נוספים. 
    ביטוח אחריות מקצועית הוא דבר הכרחי אשר יגן עליכם מפני תביעות בשיעורים הקבועים שלכם, בהחלפות וגם כאשר תדריכו במסיבות ואירועים. 
    חשוב לדאוג לביטוח אחריות מקצועית ברגע שמתחילים לעבוד באופן רציף גם שכירים וגם כעצמאיים. 
    הפרטים של יעל, סוכנת הביטוח: zoharneeman5@gmail.com 073-7075555

 ולא לשכוח!!! 

זומבה זה לא רק תעודת הדרכה נוספת.. אנחנו קהילה. אנחנו משפחה אחת גדולה שמשתדלת תמיד לעשות טוב לכולם, ולהשתמש בכח שלה למטרות טובות! אז תכנסו ותצטרפו לעולם הכי משוגע עם המשפחה הכי אוהבת שיש!!! 🥰


 

 

מוזמנים להצטרף לקבוצות הוואסטאפ שלנו 👍

 

קבוצת עדכונים שקטה למדריכי זומבה

https://chat.whatsapp.com/F4qgKWPkC0QDLQBd1w1bbU

 

קבוצות וואסטסאפ להחלפות לפי אזור העבודה/מגורים שלכם. 

לא לשכוח להצטרף גם לקבוצה הרשמית של החלפות והצעות עבודה בפייסבוק

 

https://www.facebook.com/groups/5646210832160492/?ref=share_group_link

 

✅אזור הדרום באר שבע והסביבה

https://chat.whatsapp.com/LDe8y5YINm4FKB1aN8mpUM

 

✅אזור אשקלון אשדוד

https://chat.whatsapp.com/E6AfR09599L5a2AlQLDoTf

 

✅️אזור השפלה

https://chat.whatsapp.com/FEC8QzGJL3n8rIHa8R3Yqw

 

✅️ירושלים והסביבה

https://chat.whatsapp.com/FqvVo6CHa1HGFqYa1ZDHoR

 

✅️אזור גוש דן והמרכז

https://chat.whatsapp.com/HMzaVGHI2t41IycjYAG4ow

 

https://chat.whatsapp.com/DjPrjKCYn5DJcbCxmNsI7C

 

✅️אזור השרון

https://chat.whatsapp.com/I52Tk1X15ZcCp5EcmmUTiB

 

✅️חיפה העמקים וגליל מערבי

https://chat.whatsapp.com/JP5Be20MWbW2e6jCro4TUx

 

✅️צפון:אזור טבריה, ק. שמונה, גליל עליון והגולן

https://chat.whatsapp.com/EIcaT0fdczgFtWaoVJhhFg

 

Page created using Blog & Page Builder by Reputon